Karın germe ameliyatı süreci nasıldır?

Hekim Hakkında

Op. Dr. Nuri Battal
Plastik, Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı

Karın germe ameliyatı olmaya karar veren hasta, randevu günü, sabah erkenden, ameliyatın olacağı kliniğe ya da hastaneye gelir. Burada, ilk iş hastadan kan alınıp, laboratuara gönderilir. Ayni anda, anestezi doktoru gelerek, anestezi öncesi hastayı muayene eder. Sonrasında ameliyatın nereden, nasıl yapılacağı, nereden ne kadar yağ alınacağını göstermek için hasta ile konuşarak çizimler eşliğinde ameliyatın planlaması yapılır. Bu bölüm hastayı bilgilendirme şeklinde de olur. Kan tahlilleri çıktığında, hasta, ameliyathaneye alınır ve anestezi sonrasında aynen planlandığı gibi ameliyat gerçekleştirilir. Bazen bel bölgesi ya da karın üst bölgesi, liposactionlar uygulamak gerekebilir. Bunlar yapıldıktan sonra karın germe ameliyatı uygulanır. Karın germe ameliyatından sonra içeride biriken sıvıları almak için bir dren konur ve bu dren ertesi gün sabah çıkarılır. İçerden dikişle ve dışardan yapıştırmayla kapatılıp, hastaya bir korse giydirilir ve hasta odasına alınır. Sabah girdiği ameliyattan hasta, 11.00-12.00 gibi çıkmış olur. Akşam saat 7.00-8.00 gibi hasta ayağa kaldırılarak oda için biraz yürütülür ve tekrar dinlenmeye alınır. Bazı ağrı kesici, antibiotik gibi tıbbi tedaviler uygulanır. Ertesi sabah ise, dren çıkartılır, hastanın korsesi yine üzerindedir. Akşamüzeri 24 saat dolunca hastalar kendilerini daha iyi hissederler ve büyük bir ağrılarıda olmadığından, evlerine gönderilirler. Bu hastalar, 1 hafta sonra kontrole çağrılırlar. Korse 3 hafta süreyle kullanılmalıdır. Ayrıca yara bakımı da önemlidir. Yaralar dikiş izi olmaması için bantlanır.

Önerilen Videolar

Konu ile İlgili Diğer Videolar