Op. Dr. Erkan Aktan

Op. Dr. Erkan Aktan

Kulak Burun Boğaz – Baş ve Boyun Cerrahisi Uzmanı

Op. Dr. Erkan Aktan

Balıkesir ‘de doğdu. İlk öğrenimini Bartın ‘ da , Orta Öğrenimini Erzurum ‘da ve Lise Öğrenimini İzmir ‘ de tamamladıktan sonra Ege Üniversitesi Tıp Fakültesine girdi ve 1983 yılında tıp doktoru oldu.

1985 yılına kadar Tunceli ‘de mecburi hizmet yaptıktan sonra Kulak Burun Boğaz ihtisasına başladı…

1989 yılında uzmanlığa takiben İzmir Hava Hastanesinde askerliğini tamamlayıp , 1991 yılında Şişli Etfal Hastanesinde Başasistan olarak göreve başladı.1992 yılı Haziran ayında istifa ederek Amerika ‘ya eğitimini geliştirmek üzere gitti.

1993 yılında New Hampshire Darthmouth Hitchkok Medical Center da Prof Dr Dudley Wider ile kulak hastalıkları üzerine çalıştıktan sonra 1994 yılında Harward Medical School un hastanesi olan Massachussets Eye and Ear İnfirmary de Prof Dr Michael Mc Kenna ile kulak hastalıkları üzerine çalışmalarına devam etti. Bu arada pediatrik KBB nin başı Prof Dr Roland Eavy ile çocuk kulak burun boğaz vakalarını takip etti. Aynı anda Dr Ralph Metson dan endoskopic sinus cerrahisi ve Prof Mack Cheany den ise facial rekonstrüktif cerrahi eğitimleri aldı.

1995 yılında Türkiye ye dönerek özel sektörde çalışmaya başladı. Büyük Anadolu hastanesi, JFK hospital ve İstanbul Cerrahi hastanelerinde çalıştıktan sonra 2009 yılında muayenehanesini açtı ve aynı zamanda Amerikan Hastanesi Viziting Staff ı oldu. 2013 yılından itibaren ise İstanbul Florence Nightingale Hastanesi kadrolu doktoru olarak çalışmaya başladı.

Ağırlıklı olarak Çocuk Kulak Burun Boğaz hastalıkları, Endoskopik cerrahi(sinüzit , ses teli hastalıkları), tiroid (guatr) hastalıkları üzerine çalışmaktadır. Robotik cerrahi ana çalışma alanını oluşturmaktadır.Robot kullanarak boyunda hiçbir iz olmaksızın guatr ın çıkarılması, ağız içi kanserlerine müdahale ve uyku cerrahisi konuları özellikle ilgilendiği konulardır.

Robotik tiroid cerrahisi çalışmaları

2012 – 2013 yılı içerisinde 3 kez Paris Saint Germain Üniversitesinde eğitime gidip gerekli sertifikasyonları tamamladım.

2013 yılı içerisinde 24-31 Mayıs tarihleri arasında İtalya nın Arezzo kentinde baş boyun diseksiyon kursuna katıldım.

2013 temmuz 15 te Paris Amerikan Hastanesinde gerçekleştirilen Masterclass Robitic Tiroid Surgery sempozyumuna katıldım.

Yine 10-25 Ağustos 2013 tarihleri arasında Güney Kore Yonsei Üniversitesinde Prof Chung ve ekibi ile açık ve robotik transaxiller (koltuk altında girilerek) tiroidektomi operasyonlarına katıldım.

Mesleki ilgi alanları

Endoskopik sinüs cerrahisi